Rozvoj osobnosti žáka

H-mat

„Jedním z našich hlavních cílů, na který se v oblasti vzdělávání zaměřujeme je rozvoj soft-skills dětí ve věku 10-14 let. Proto jsme se rozhodli podpořit unikátní Hejného metodu a to konkrétně realizaci a tisk učebnic matematiky. Ve spolupráci budeme pokračovat i v roce 2016. Spolufinancujeme projekt, který má za cíl předat tyto principy vedoucí k rozvoji osobnosti žáků i do ostatních předmětů. K tomuto záměru školí H-mat lektory schopné realizovat semináře, na kterých se účastník dostane do role učitele.“

Už starý pan Komenský říkal, že učit by se mělo především hrou. Jak by ne, vždyť co je hra, vlastně ani není učení, ale radost. A co je s radostí, to se dětem snadno stává vlastním. Toho si byl zajisté vědomý profesor Milan Hejný, když tvořil svůj netradiční způsob výuky matematiky dnes známý jako Hejného metoda.

Metoda je založena na respektování 12 klíčových principů složených do uceleného konceptu tak, aby dítě objevovalo matematiku samo a s radostí. Učitel ve výuce nepředává hotové poznatky, ale učí děti především argumentovat, diskutovat a vyhodnocovat. Vedle matematiky přirozeně objevují také základy sociálního chování. Touto metodou učí již více než 350 základních škol v ČR. Zajímají se o ni například také v Itálii, Francii, Finsku, Švédsku, Polsku či v USA.

Podpora v letech 2014, 2015

další podporované projekty:

Blog

Vy víte, co máte dělat aneb Neptejte se, prostě to udělejte
tým Nadace Karla Janečka

Nebo přeci jen potřebujete popostrčit? Tak se za námi stavte 18. – 21. července na diskuzní fórum Meltingpot, kde budeme každý den na scéně Good Life Stage vybízet k laskavostem!

Chcete mít nejlepší organizaci na světě, nebo nejlepší organizaci pro svět?
Milan Pařil

Zamyslete se nad touto otázkou, odpověď je totiž zásadní nejen pro váš projekt, ale zejména pro vás samotné. Je jen na vás, jestli se stanete inspirativními tvůrci budoucnosti, nebo jen někým, kdo plní stanovené cíle. Vaše organizace totiž bude vypadat přesně podle toho, jaký zvolíte přístup k podnikání. Jen na vás je výběr lidí, co pro vás budou pracovat, klientů, které budete obsluhovat a trhu, který budete zasahovat a možná i proměňovat.

Facebook

Máme velké plány. Chcete, aby vám nic neuniklo?

Ano, mám zájem