Odpovědná škola

Asociace společenské odpovědnosti

„Společensky odpovědným se nikdo nerodí, společensky odpovědným se člověk stává. Takto zní motto projektu Odpovědná škola. Tento inovativní program nenásilnou formou dětem ukazuje, co všechno mohou ovlivnit. V Nadaci Karla Janečka vnímáme odpovědnost jako jednu z nejdůležitějších hodnot. Kde jinde začínat než u těch nejmladších?“

Čtení, psaní, počítání…  To jsou základní dovednosti, které si ze školy odnáší každý žák. Co kdyby se se stejnou samozřejmostí vyučovala také odpovědnost? Cílem projektu Odpovědná škola je zvýšit povědomí o společenské odpovědnosti ve školách a postupně dosáhnout toho, že se odpovědné chování stane dětem, studentům i rodinám naprosto přirozené a automatické jako základní počty.

Značku Odpovědná škola uděluje Asociace společenské odpovědnosti těm školám, které kromě klasického vzdělání žáků vnímají kulturní, sociální a vzdělávací potřeby místa, ve kterém působí. Značku mohou získat jak mateřské, tak základní a střední školy, které přijaly pět základních kritérii společenské odpovědnosti a nadále je rozvíjí. Těmito kritérii jsou ekologie, výživa a zdraví, aktivity v místní komunitě, zaměstnanecké podmínky, přístup ke studentům a zapojení rodičů.

Podpora v roce 2015

další podporované projekty:

Blog

Vy víte, co máte dělat aneb Neptejte se, prostě to udělejte
tým Nadace Karla Janečka

Nebo přeci jen potřebujete popostrčit? Tak se za námi stavte 18. – 21. července na diskuzní fórum Meltingpot, kde budeme každý den na scéně Good Life Stage vybízet k laskavostem!

Chcete mít nejlepší organizaci na světě, nebo nejlepší organizaci pro svět?
Milan Pařil

Zamyslete se nad touto otázkou, odpověď je totiž zásadní nejen pro váš projekt, ale zejména pro vás samotné. Je jen na vás, jestli se stanete inspirativními tvůrci budoucnosti, nebo jen někým, kdo plní stanovené cíle. Vaše organizace totiž bude vypadat přesně podle toho, jaký zvolíte přístup k podnikání. Jen na vás je výběr lidí, co pro vás budou pracovat, klientů, které budete obsluhovat a trhu, který budete zasahovat a možná i proměňovat.

Facebook

Máme velké plány. Chcete, aby vám nic neuniklo?

Ano, mám zájem